regio VO2703

• 27 scholen
  • 15150 leerlingen

Onze missie en visie

Het samenwerkingsverband vo Noord-Kennemerland is een vereniging van 9 schoolbesturen met 27 schoollocaties (hierna: het samenwerkingsverband, we of wij). Samen zijn we verantwoordelijk voor een passende onderwijsplek voor 15.000 jongeren. Jongeren enkel een passende onderwijsplek bieden, vinden we echter te smal. De onderliggende maatschappelijke betekenis van wat we doen gaat namelijk verder. We omschrijven dit als sterke kinderen, stevige toekomst. Dit betekent: • Iedere jongere leert, is trots op zichzelf en heeft plezier. • Iedere jongere wordt serieus genomen en voelt zich gehoord. • Iedere jongere kan zichzelf zijn, geen enkele jongere wordt buitengesloten. • Iedere jongere heeft een betekenisvolle toekomst, met vrienden, familie, kennissen, een uitdagende opleiding en/of een uitdagende baan, een huis en inkomen. • Iedere ouder wordt serieus genomen en voelt zich gehoord. • Iedere ouder krijgt erkenning voor zijn/haar zorg, inzet en expertise.